Micke, Anders and Kalle goes Thai

2006-04-16

Semesterns sloaste dag

Igar gick vi som sagt vidare for att ta en enkel fordrink pa nagon pub innan vi skulle vidare till stranden. Istallet sa hamnade vi pa stranden direkt och bestallde en mycket absurd drink, bucket of vodka. Det var en plasthink med Red Bull och vodka i. Det var inte helt dumt men nagot farligt att dricka eftersom det latt kunde bli for mycket. Det var inte mycket som skillde fran att dricka en vanlig drink forutom att skarmen pa kepsen slog i insidan pa grogglaset, mycket irriterande. Kvallen var trevlig och vi traffade mycket folk, lite for mycket svenskar dock, traffade en tjej som jobbar Ringhals, inte riktigt det basta sattet att koppla av fran Varberg :)

Dagen har varit mycket lugn, vaknade vid ett. Det tog ca tva och en halv timme for oss att gora oss iordning for att ga ner till byn att ata. Lite tjejvarning masta sagas men man ska ju inte ha brattom pa semestern. Pa vagen till stan blev jag attakerad av en svar hund, det var laskigt som bara den. Hundar ar nagot man har vant sig vid har, det finns overallt. I affarer, pa resurangera och pa gatorna. Vi har en stor gra hund som bor pa var balkong. Vi borjar bli ganska bra polare nu. Han ligger dar pa natterna men pa morgonen gar han snallt bort sa fort vi vaknar till liv. Helt OK for min del :) Nog om det, val nere pa stan var det dags for lite mat och sen var vi och kopte batbiljetter for att aka till grannon Koh Samui imorron.Efter det var jag och Anders pa massage, vi fick en varsin gammal tant som vred och slet i oss pa alla mojliga satt och det hela avslutades med en kopp the, det blir absolut inte sista massagen denna resan. Tillbaka i bungalowen sa gjorde vi oss i ordning for kvallen och akte ivag fort att ata middag. Nar det ar fardigbloggat for idag sa misstanker jag att det blir dags for en drik ikvall ocksa men jag for nog lov att halla mig borta fran hinkarna om det ska vara mojligt att hinna med baten vid elva tiden imorgon.

Planerna for morgondagen ar inte speciellt spikade annu men malet ar att fa tag pa nagon stans att sova en natt och med lite tur aven rida elefant.

Ha de!

// Kalle

1 Comments:

  • fantastiskt egentligen vad mycket planer ni har.. typ "man har inte semestrat ordentligt i grekland om man inte sett åtminstone EN ruin" fast den thailändska, eller kanske asiatiska, motsvarigheten: "man har inte semestrat ordentligt i asien om man inte ridit elefant åtminstone EN gång, och fått minst en professionell massage" :)
    Ja, jag är avundsjuk! jag vill oxå rida elefant och ligga på stranden.. istället har jag rört mig något närmare ekvatorn här hemma i sverige. malmö :) sydkustens pärla eller nåt

    "Choose an Identity plz"

    By Anonymous Anonym, at 12:05  

Skicka en kommentar

<< Home