Micke, Anders and Kalle goes Thai

2006-04-25

Bio i Bangkok

Jag tror att jag nagonstans i forra inlagget tappade bort att vi faktiskt ar i Bangkok idag och har hunnit spendera kvallen har. Kalle och jag har varit pa bio och det har varit en minst sagt munter upplevelse. Vi gick och sag "16 blocks" som var en helt okej film faktiskt, valdigt lagom nar man inte sovit sa manga timmar de senaste dygnen.

Biobesoket i sig var daremot desto mer annorlunda. Vi gick pa en sakallad "VIP-bio", vilket innebar att vi for det ofattbara priset 250 baht (50 kr) fick lite specialbehandling. Nar vi bokat biljetterna fick man ga till VIP-loungen dar de gav en en valkomstdrink, man fick sitta i trevliga fatoljer och bara njuta av att vara lite viktig. De tre biljettrivarna (egentligen rev nog en biljetter medan de tva andra holl upp dorrarna for en) slappte sedan in oss i den ratt lilla biografen. Stolarna visade sig vara stora mysiga fatoljer som kunde lutas ratt mycket och som man utan problem hade kunnat spendera en natt i. De var hur mysiga som helst. Sedan fick man med en stor filt som jag och Kalle kunde kura ihop oss under, det var jattetrevligt verkligen.

Det visade sig ocksa att alla filmer tydligen borjar med att man spelar Thailands nationalsang samtidigt som en "promotionvideo" for kung Bummiboll spelas upp. Alla i salongen ska sta upp for att visa sin aktning, medan filmen rullar pa med bilder fra Thailand och bilder pa kungafamiljen som rullas upp framfor landskapen. Jag var tvungen att anstranga mig hart for att inte tanka pa hans namn, det var en ypperligt nyttig avslappningsovning som bara nagra ganger overgick i sma fnissanfall.

Nu ska vi iallafall krypa upp i vart hotellrum och sova tror jag, imorgon ska det shoppas en vaska och sedan ska den fyllas. Galler att passa pa nar det ar sa billigt och man maste ju se till att utnyttja de 20 kg man far ha med sig pa planet.

1 Comments:

  • Anders, Whiskey och Cola på efterfest? Hmmm blandar du detta eller?!

    Jag hade nog somnat på ett sånt biobesök... kanske därför de hade högt ljud?

    By Anonymous Anonym, at 21:29  

Skicka en kommentar

<< Home