Micke, Anders and Kalle goes Thai

2006-04-25

Tillbaka i Bangkok

Nu var det ju flera dagar sen nagon av oss skrev har, men det har val sina forklaringar. Vi har varit pa Phi phi islands i tva dagar och det har varit helt och hallet underbart. Nu ar vi tillbaka i Bangkok, ska snart sova och imorgon ar det dags for den sista dagen i Thailand innan vi aker hem. Ska bli ratt skont att komma hem, aven om jag kommer sakna Thailand och definitivt kommer se till att aka tillbaka igen.

Phi phi var helt otroligt pa alla satt och vis faktiskt. Dels var det hur fint som helst, med oarna runt omkring som var grona och lummiga och ratt klippiga. Vi bodde pa Long Beach som sags vara den basta stranden. Man fick ta taxibat for att komma dit, men det lag bara 10 minuter fran piren/staden, sa det var ganska lagom faktiskt. Staden i sig var valdigt mysig, med en gagata som strackte sig langs vattnet, massa dykskolor, restauranger och nagra pubar. I och med att det inte finns nagra bilar pa hela on sa ar staden byggd for gangare, vilket gor den lite annorlunda mot andra stader. Det var mysigt och gav ett avkopplat inryck.

Dagarna pa Phi phi har vi mest spenderat pa stranden. Det har varit en perfekt strand att vara pa, med fin utsikt, varm sol, trevlig restaurang precis brevid, varmt i vattnet, jattemycket vackra fiskar man kunde kolla pa och lagom lite folk. Hade man vetat att Phi phi var sa bra hade jag nog garna spenderat nagra dagar langre dar.

Kvallarna har varit minst sagt otroliga de ocksa. Vi har varit inne i staden och festat hela natterna. Det har hant massor av saker, bland annat sa har Kalle aldrig lyckats ta sig hem tidigt (trots goda forsok) pa grund av att han inte insag att batforarna sover i sina batar och dagen efter pa grund av att hans taxibat gick pa grund sa han fick vada tillbaka till staden igen. Jag har sjalv inte tillbringat en enda natt i var bungalow (som jag betalat massa pengar for att fa aircondition i, dumt spenderade pengar). Istallet har jag under forsta natten fatt sova hos en engelsman i hans lilla bungalow for att jag och Anna inte riktigt hittade hem pa kvallen och hon inte ville att jag skulle lamna henne sjalv. Andra natten spenderades vaken hela natten, satt och pratade med lite svenskar pa stranden efter att alla pubar stangt och nar vi sedan lag och badade gick solen plotsligt upp. Kalle och Micke verkade nastan ha hunnit oroa sig over att jag skulle missa farjan som gick vid nio, men vi hade ju bestamt att ses senast atta och jag var dar kvart i, sa jag tycker nog de kunde litat lite mer pa mig an sa. :) Mycket trevligt var det dock, har varit otroligt roligt folk pa on. Det enda negativa ar val att nastan alla var svenskar, med undantag for nagra israeler och kanske en engelsman eller tva. Vi hittade till och med en bar dar alla som jobbade dar pratade mer eller mindre svenska och dar de spelade svensk musik (Timbuktu, Per Gessle, Roxette, Fronda och massa annat). Det forstor lite kanslan med att aka utomlands, men det var trevligt som omvaxling faktiskt. Vi hittade ocksa en liten mysig pub dar man kunde spela biljard gratis (Anders lycklig sjalvklart, spelade parspel med en engelsman och tva atta-ariga killar som var jatteduktiga men som inte kunde nagon engelska alls) och dar bartenderna var skittrevlig. Tyvarr blir ju all sprit sa billig nar man borjar kanna bartendrarna, det ar nastan farligt. Han erbjod oss att fa kopa en "bucket of tequila" for 300 baht (60 kr), vilket kanske ar det mest absurda forslaget jag nansin fatt. Det var tur att vi insag det dumma i att bestalla en sadan.

1 Comments:

  • Men Anders...du har ju glömt att engelsmannen hade på sig dina byxor...hahaa..

    By Anonymous Anonym, at 13:27  

Skicka en kommentar

<< Home