Micke, Anders and Kalle goes Thai

2006-04-29

Mer citat

Hittade just stället vi skrev ner lite citat på och tänkte att jag så här i efterhand kan fylla i några av dem, de säger en del om vistelsen i det underbara Thailand.

  • "Är detta Thailands nationalsång eller?" - Anders om 'Walking on Sunshine'
  • "Vi kanske ska checka ut i tid, de har ett basebollträ i receptionen." - Anders är rädd om hälsan
  • "Jag är förvånad om Micke inte har flickvän innan kvällen är slut." - Anders har kommit på att Mickes nordeuropeiska utseende går hem hos thailändarna
  • "Vad sa du? Jag tyckte du sa 'Bussen skulle plocka upp lite grejer från den.'" - Kalle orolig efter att ha frågat Anders varför bussen stannar mitt i Bangkok.
  • "Du kan ju för fan inte bara svara ja på allting." - Anders blir irriterad på Micke när han svarar ja på tuktuk-förarens alla frågor utan att blinka
  • "Han skulle mycket väl kunna vara i Malaysia nu." - Kalle vid frukosten om vart Micke var
  • "Det sitter en liten, liiiiten, liten thailändare vid den stooora, stora ratten." - Kalle om den troligtvis livsfarliga busschauförren
  • "Micke charmar den, jag pratar och så får väl Kalle ta ansvaret." - Anders om hur planering och bokning går till
  • "DIN HOBLA DJÄVLA!" - Brittisk tjej lär sig säga 'din jävla hora' till Micke
Det var allt vi hade uppskrivet, men det där täckte bara de första dagarna, så mer lär väl komma.

En annan reflektion kring resan var att många thailändare hade korta roliga namn. Vi har träffat Mr Cha, Mr Ung, Mr Mat och icke att förglömma, Mr A. A var nog roligast, han ägde en bar på Railay Beach. Dock så hade han ett efternamn som hur långt som helst, säkert i stil med Bhumibols fulla namn. Fascinerande.

1 Comments:

  • ser kalle nu att det inte bara är jag som samlar citat här i världen? ;P

    By Anonymous Anonym, at 00:17  

Skicka en kommentar

<< Home